.....................



۲۰ مشکل رایج کاربران اندروید همراه با راه حل



آزادسازی حافظه گوشی, گوشی موبایل

افزایش حافظه گوشی های اندرویدی

 

سیستم‌عامل اندروید امکانات بسیار زیادی دارد و افراد زیادی مشتاق استفاده از این سیستم‌عامل جذاب هستند. در کنار این امکانات، در برخی مواقع مشکلاتی هنگام استفاده از آن رخ میدهد که باعث نارضایتی کاربران آن می‌شود. خوشبختانه ۹۹ درصد این مشکلات با انجام دادن چند گام ساده قابل حل می‌باشد. در این مقاله به بررسی ۲۰ مشکل رایج و راه‌های حل آن در اندروید می‌پردازیم.

 

اغلب مشکلات کاربران سیستم‌عامل اندروید را می‌توان تنها با چند گام ساده مرتفع ساخت و لذت کار با اندروید را بیش از پیش ساخت. با ما و ارائه‌ی 20 راهکار برای حل 20 مورد از این مشکلات همراه شوید.

 

۱. Google play store کار نمی کند
اگر در اجرای پلی‌استور با مشکل مواجه شدید، ممکن است یک حافظه‌ی پنهان خراب شده وجود داشته باشد. اکثر اوقات، با پاک کردن این حافظه مشکل حل می‌شود. برای این کار به مسیر settings/apps/all بروید .گوگل پلی استور را پیدا کنید و wipe cache and data را بزنید و بعدگوشی را ریستارت کنید.

 

۲. فضا کافی نیست (insufficient space on device )
اندروید معمولا یک فضای ذخیره‌سازی ثابت را برای برنامه‌ها اختصاص می‌دهد که کاربران نمی‌توانند آن را افزایش دهند. بنابراین گاهی اوقات ممکن است با وجود اینکه فضای ذخیره‌سازی زیادی هم داشته باشید با این ارور مواجه شوید.

 

آسان‌ترین راه برای آزاد کردن فضا، حذف کردن برنامه هاست. با این حال، اگر شما از برنامه‌های موزیک مانند برنامه Spotify استفاده می کنید شاید پیدا کردن محل ذخیره فایل‌های این برنامه زیاد آسان به نظر نرسد. سریعترین راه برای آزادسازی حافظه، استفاده برنامه‏‏‌های آزادسازی حافظه مانند CCleaner می باشد. همچین اگر شما دوست دارید کل حافظه را به صورت بصری ببیند و بتوانید به محل ذخیره و اندازه آنها دسترسی پیدا کنید، می توانید از برنامه DiskUsage استفاده کنید.

 

۳. پلی‌استور برنامه‏‏‌ها را دانلود نمی کند
گاهی اوقات گوگل‌پلی قادر به نصب برنامه‏‏‌ها نیست. در چنین مواقعی دو راه برای حل این مشکل وجود دارد . اولین راه این است که حافظه پنهان گوگل پلی (cache) را پاک کنید(همانند روش بالا)، و راه دیگر این است که تاریخچه‌ی پلی‌استور(clear history) را پاک کنید.

 

۴. چگونه دوباره پلی‌استور را نصب کنیم
شما بدون روت هیچ وقت نمی توانید گوگل پلی استور را حذف کنید. بیشتر کاربرانی که فکر می کنند پلی‌استور را حذف کرده اند، در واقع فقط آن را غیر فعال (disable) کرده‌اند. برای فعال‌سازی دوباره می توانید به مسیر settings/apps/all بروید و دوباره آن را فعال (re-enable ) کنید.

 

۵. چگونه می توانم پلی‌استور را نصب کنم؟
برخی از گوشی های هوشمند ممکن است گوگل پلی‌استور بر رویشان نصب نباشد. بنابراین شما باید آن را دانلود کرده و بر روی دستگاه نصب نماید. اما قبل از نصب باید به بخش تنظیمات رفته و در آنجا از قسمت security، تیک گزینه‌ی unknown sources را فعال نمایید.

 

۶. به یک ورژن قدیمی تر گوگل پلی استور نیاز دارم
بعضی مواقع ورژن‌های جدید پلی‌استور بر روی دستگاه اندرویدی کار نمی کند. در چنین شرایطی شما می توانید از یک ورژن قدیمی تر پلی‌استور استفاده کنید که معمولا با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید ورژن های قدیمی تر را پیدا کنید.

 

۷. چگونه می‌توانم حافظه‌ی دستگاه اندرویدی‌ام را زیاد کنم
منظور از حافظه همان بخش RAM گوشی است. هر چه قدر که تعداد برنامه‌های روی گوشی کمتر باشد، سیستم‌عامل اندروید بهتر و روان تر کار می کند. برخی برنامه‌ها هر چند که شما آن را اجرا نکرده‌اید، اما باز هم در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و فضای رم را اشغال می کنند. با این توصیف، هرچه قدر که برنامه‌های کمتری نصب کنید، حافظه رم بیشتری در اختیار خواهید داشت. ساده ترین راه برای حل این مشکل، حذف برنامه‌های غیر ضروری است.

 

۸. رابط کاربری(UI) کار نمی کند
گاهی اوقات رابط کاربری گوشی کار نمی کند. اگر خاموش کردن دستگاه مشکل را حل نکرد، می توانید حافظه‌ی پنهان آن را پاک کنید. برای پاک‌سازی به مسیرsettings/apps/all/ بروید، از سربرگ system UI ، all را انتخاب کنید، سپس wipe cache را انتخاب کنید.

 

۹. دانلودها کار نمی کنند
گاهی اوقات دانلودها (downloads) کار نمی کنند. اندروید یک مدیریت دانلود اختصاصی دارد که ممکن است حافظه پنهان آن آسیب دیده باشد. در این صورت با پاک کردن حافظه پنهان آن، می توانید این مشکل را برطرف کنید. برای این کار، به مسیر settings/apps/all رفته و از سربرگ downloads ،all را انتخاب کنید. سپس wipe cache را بزنید و دستگاه را ریستارت کنید.

 

افزایش  RAM گوشی, ریست کردن گوشی

مشکلات رایح در گوشی های اندروید

 

۱۰. نمی توانم فایلهای دانلود شده ام را پیدا کنم
در اندروید یک پوشه ذخیره پیش‌فرض برای دانلود وجود دارد. برای اینکه آن را پیدا کنید شما به یک مدیریت فایل (file manager) نیاز دارید. بعد از نصب آن با رفتن به مسیر کارت حافظه یا حافظه خود گوشی می‌توانید آن را پیدا کنید.

 

۱۱. ویدیوهای دانلود شده را نمی توانم پخش کنم
برای این کار شما می توانید از VLC player یا MX player استفاده کنید. این دو اپلیکیشن تقریبا همه فرمت‌های ویدیویی را پشتیبانی می کنند. گاهی اوقات فیلم‌ها در یک فرمت اختصاصی پخش نمی شوند که در این صورت هیچ راه حل واقعی برای این مشکل وجود ندارد. اما می توانید دو کار را انجام دهید؛ یا اینکه از یک پلیر دیگر استفاده کنید و یا اینکه فرمت آن ویدیو را تغییر دهید.

 

۱۲. من یک بدافزار نصب کردم
برخی از بازی‌ها یا برنامه‌های کرک شده، بدافزارهایی را درون خودشان دارند که با نصب آنها دستگاه شما آلوده می‌شود. در این موارد، تنها راه خلاص شدن از شر این بدافزارها، حذف این برنامه‌ها یا بازی‌های آلوده است. اما اگر نمی‌دانید که کدام یک از برنامه‌های شما به بدافزار آلوده‌ شده است می‌توانید از آنتی ویروس استفاده کنید. یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها برای اندرویدlookout security & antivirus است. این آنتی ویروس علاوه بر اینکه رایگان است، سبک بوده و می‌تواند بسیاری از بدافزارها را شناسایی کند.

 

۱۳. اینترنتم کار نمی کند
اغلب مشکلات اینترنت، به این علت است که تنظیمات APN به درستی پیکربندی نشده است. اگر شما از MVNO برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنید، احتمالا به تنظیم کردن یک VPN برای دسترسی به اینترنت نیاز دارید. اگر تنظیمات اینترنت به درستی پیکربندی نشده است، شما باید به صورت دستی آن را تنظیم کنید.

 

۱۴. نمی‌توانم به شبکه وای‌فای متصل شوم
در این رابطه احتمال دارد که router به درستی کار نکند. بهترین کار در این رابطه این است که هم router و هم دستگاه را یک بار ریستارت کنید و دوباره وصل شوید.

 

۱۵. چگونه می‌توانم رمز عبور اندروید را بشکنم
اگر برای حفاظت از گوشی، از پسورد استفاده میکنید و در حال حاضر آن پسورد را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از مسیر bootloader و از طریق factory reset دوباره آن را بازیابی کنید. در واقع Bootloader یک محیط preboot بر روی اندروید است که به شما این اجازه را می‌دهد که سیستم‌عامل خود را دوباره بازسازی کنید. برای این کار اول نیاز دارید که وارد مسیر bootloader شوید. مسیر های مختلفی بر روی دستگاه ها برای ورود به آن وجود دارد؛ اما در اغلب آنها می‌توانید از این مسیر استفاده کنید:

 

اول گوشی را خاموش کنید، بعد از با فشردن همزمان کلید + (یا افزایش volume) و کلید پاور (Power ) وارد بوت‌لودر شوید. پس از ورود به این بخش، با انتخاب گزینه‌ی factory reset گوشی را ریست کرده و دوباره آن را ریستارت کنید.

 

هشدار: اگر از یک رام سفارشی (custom) استفاده می‌کنید، این کار را انجام ندهید. ریست کردن دستگاه در چنین مواقعی، باعث غیر قابل بوت (unbootable) دستگاه شما می‌شود.

 

۱۶. دستگاه بر روی boot کار نمی کند
اگر گوشی شما بر روی بوت (boot) کار نکرد، از طریق مسیر safe mode، می‌توانید این مشکل را حل کنید. Safe mode به کاربران اجازه می‌دهد تا همه برنامه‌هایی که خودبخود اجرا می‌شوند و باعث اختلال در عملکرد گوشی می شوند را از کار بیاندازد(disable). همچنین از Safe mode می‌توانید مواقعیﮐﻪ دستگاه اندرویدی ﺑﺼﻮرت مداوم ﻫﻨﮓ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻧﺼﺐ ﻧﺮﻡﺍﻓﺰﺍﺭﯼ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ اختلال در ﮔﻮﺷﯽ می‌شود نیز استفاده کنید.ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ Safe Mode، ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﮐﻠﯿﺪ Power ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺧﺎﻣﻮﺵ کردن دستگاه ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﯾﺪ. ﺣﺎﻝﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ Power Off ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ‏( ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻧﮑﻨﯿﺪ‏) ﺗﺎ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﺩﯾﮕری ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻋﻼﻡ میﮐﻨﺪ ﺁﯾﺎ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ Safe Mode ﺩﺍﺭﯾﺪ؟
زمانی که وارد این بخش شدید می‌توانید برنامه‌هایی را که به درستی کار نمی‌کنند را بردارید.

 

۱۷. گوشی من روشن نمی‌شود
در ابتدا برداشتن باتری را امتحان کنید. اگر باتری را نمی‌توانید بردارید دکمه پاور دستگاه را فشار دهید و به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید. اگر این راه هم موثر نبود دستگاه را به شارژر متصل کنید و دوباره ۱۵ ثانیه دیگر نگه دارید و اگر باز هم موثر نبود پس نیاز دارید تا آن را به یک مرکز خدمات برای تعمیر ببرید.

 

۱۸. کارت حافظه توسط دستگاه خوانده نمی شود
این مورد یکی از مشکلات رایج کاربران اندروید است. در این رابطه شما می‌توانید کارت حافظه را از طریق دستگاه فرمت کنید. این کار ممکن است بخشی از مشکلات کارت حافظه را برطرف کند. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید ارزش امتحان کردن را دارد. برای فرمت کردن SD card به مسیر settings/storage بروید.در این مسیر"format SD card " را انتخاب کنید و تمام.

 

۱۹. نمی‌توانم دستگاه را به کامپیوتر وصل کنم
دو روش برای وصل کردن گوشی به کامپیوتر وجود دارد :
استفاده از ( Android Debug Bridge(ADB و یا استفاده از(Media Transfer protocol(MTP . سیستم ADB به کاربران اندروید اجازه می دهد که با این سیستم‌عامل بیشتر تعامل داشته باشند در حالی که MTP تنها اجازه می‌دهد که به بخش‌های ‌خاصی دسترسی داشته باشید.

 

۲۰. ریست کردن
اگر مشکلات شما با هیچ از این راهکارها برطرف نشد و یا اینکه نتوانستید از کسی کمک بگیرید می‌توانید گزینه آخر یعنی ریست (reset) را انتخاب کنید. برای این کار به مسیر settings/ Backup & reset رفته و بعد گزینه reset را انتخاب کنید.



:: موضوعات مرتبط: ، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 2:6


جنجال تازه «تتلو»: از صداوسیما شکایت می کنم

 

 

اخبار,اخبار فرهنگی , امیر تتلو

وی چندی پیش آهنگی را در خصوص انرژی هسته‌ای خواند که با کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران و شبکه نصر تی وی به یک کلیپ ویدئویی تبدیل شد.

خواننده زیرزمینی دست از جنجال برنمی‌دارد؛ او این‌بار گفته اگر صداوسیما تصویرش را شطرنجی کند از این سازمان شکایت می‌کند.

امیرحسین مقصودلو، از جمله خواننده‌هایی است که سال‌ها در داخل کشور بدون مجوز فعالیت کرده و اکنون در تلاش است تا برای ادامه فعالیت هنری خود مجوزهای لازم را اخذ کند.

وی چندی پیش آهنگی را در خصوص انرژی هسته‌ای خواند که با کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران و شبکه نصر تی وی به یک کلیپ ویدئویی تبدیل شد.

مقصودلو که هوادارن وی، او را با نام «تتلو» می‌شناسند، در واکنش به گزارش «خارج از گود» اخبار 20:30 که مطالبی را درباره وی بیان کرد، در صفحه شخصی فیس‌بوکش نوشت:‌ "آقا چرا شطرنجی میکنین مارو؟! مگه ما قاتل یا متجاوزیم!؟ میخوای نشون ندی نشون نده این صد بار! چرا بی‌احترامی می‌کنید به آدم؟ اصلاً مجوز نداشتن کارام چه ربطی به فوتبال یا صدا و سیما داره! یه دفعه دیگه اگه صدا و سیما منو شطرنجی نشون بده از دستشون شکایت میکنم".



:: موضوعات مرتبط: گوناگون، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 2:6


آیینه هوشمندی برای تشخیص بیماری



آیینه هوشمند برای تشخیص بیماری,آئینه هوشمند wize mirror,آینه هوشمند

 این آیینه هوشمند می تواند نشانه هایی از استرس را در چهره فرد شناسایی کند

 

آیینه هوشمندی برای تشخیص بیماری
محققان بین المللی در حال طراحی و ساخت آیینه هوشمندی هستند که با ایستادن در برابر آن می تواند نشانه های بیماری را در شخص بررسی کند.

محققان بین المللی متشکل از هفت کشور اروپایی به دنبال طراحی و ساخت آیینه هوشمندی با نامWize Mirror  هستند که از اسکنر سه بعدی، دوربین های چند طیفی و همینطور حسگرهای گازی برای ارزیابی سلامت فردی که در برابر آیینه قرار می گیرد، استفاده می کند. برای مثال، نرم افزار تشخیص صورت این آیینه می تواند نشانه هایی از استرس را در چهره فرد شناسایی کند یا حسگرهای گازی با استفاده از نمونه های بازدم می توانند به شناسایی بیماری در شخص بپردازند.



:: موضوعات مرتبط: ، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 2:5


راههای افزایش عمر لپ‌تاپ



 تاچ پد, هارد دیسک

روشهای كاربردي براي افزايش طول عمر لپ تاپ

  
اکثر کاربران لپ تاپ تصور می کنند تا هر زمانی لپ تاپشان از عهده انجام وظایف خود برآید می توان از آن برای انجام امور مختلف رایانه‌ای استفاده کرد، اما این تصوری اشتباه بوده و ممکن است لپ تاپ‌ها وقتی که بیشتر از هر زمان دیگر به وجود آنها نیاز دارید، ناگهان دچار ایراد شوند.

 

افزایش عمر و کارایی وسایل الکترونیکی از جمله لپ تاپ نیازمند رعایت نکاتی است که رعایت هر یک از آنها می تواند موثر باشد.

لپ تاپ و رایانه‌ها هم مانند هر وسیله‌ای عمری مفید دارند اما برای افزایش عمر آنها رعایت برخی نکات از اهمیتی ویژه برخوردار است.

 

اکثر کاربران لپ تاپ تصور می کنند تا هر زمانی لپ تاپشان از عهده انجام وظایف خود برآید می توان از آن برای انجام امور مختلف رایانه‌ای استفاده کرد، اما این تصوری اشتباه بوده و ممکن است لپ تاپ‌ها وقتی که بیشتر از هر زمان دیگر به وجود آنها نیاز دارید، ناگهان دچار ایراد شوند. پس بهتر است قبل از اینکه درگیر دردسرهای تعمیر دستگاه، بازیابی اطلاعات، تامین قطعه و... شوید به فکر چاره باشید.

 

کارشناسان و فعالان بازار معتقدند طول عمر یک دستگاه تحت تاثیر عوامل مختلفی چون نحوه استفاده، ورود تکنولوژیهای نوین و مدلهای مبتنی بر تکنولوژیهای جدید و عوامل دیگری از این دست متفاوت است، با این حال گفته می شود به طور میانگین عمر مفید یک لپ تاپ سه تا چهار سال تخمین زده می شود. البته محصولات برخی برندها ممکن است عمر بیشتری داشته باشند با این حال اگرچه در بسیاری موارد ممکن است خرابی یک قطعه در نگاه اول به معنی پایان یافتن عمر یک لپ تاپ نباشد، اما عدم یافتن قطعه در بازار، به دلیل عرضه مدلهای جدید که بر تکنولوژیهای نوین مبتنی هستند خط قرمزی روی ادامه حیات لپ تاپ می کشد.

 

 تاچ پد, هارد دیسک

کثیف بودن لپ تاپ باعث کاهش طول عمر لپ تاپ می شود.

 

مراقب باتری خود باشید
معمولا یکی از اولین قطعاتی که در لپ تاپ دچار مشکل می شوند باتریها هستند در این صورت اگر همچنان باتری لپ تاپ شما در بازار موجود باشد شما می توانید با صرف مبلغی مشکل را برطرف کنید اما در غیر این صورت شما برای استفاده از دستگاه خود باید لپ تاپ را به پریز برق متصل کنید که با این شیوه دیگر امکان آن را نخواهید داشت که از لپ تاپ خود در حین حرکت و هرجایی استفاده کنید به عبارت دیگر با این شیوه لپ تاپ شما به یک دستگاه رایانه شبیه خواهد شد.

 

بر همین اساس بهترین راه آن است که از باتری خود مراقبت کرده و پس از شارژ باتری آن را از برق خارج کنید.

حتی توصیه می شود زمانی که در محیطی ثابت هستید و امکان استفاده از پریز برق برای شما وجود دارد از باتری استفاده نکنید تا بدین ترتیب عمر مفید آن را افزایش دهید. البته پیش از این کار حتما از محافظ نیز استفاده کنید تا نوسانات احتمالی برق آسیبی به دستگاه شما نرساند.

 

نکته دیگر آنکه یکی از دلایل خرابی سریع لپ تاپ اتصال مستقیم لپ تاپ به برق است، اگر دقت کرده باشید هنگامی که لپ تاپ را به برق وصل میکنید گاهی اوقات جرقه‌های کوچکی در اطراف پریز به راحتی قابل مشاهده اند، همین جرقه‌ها یا به قولی نوسانات برق باعث میشود که به لپ تاپ آسیب جدی وارد شود.

 

استفاده از پریزها یا سه راهی ها یا محافظ جریان برق میتواند این مشکل را تا حد زیادی بر طرف کند. توصیه می شود لپ تاپ را مستقیم به برق وصل نکنید. علاوه بر این همواره سعی کنید از نرم افزارها و ضد ویروس های مناسب و اصل استفاده کنید.

 

افزایش عمر لپ تاپ, باتری لپ تاپ

 

لپ تاپ را تمیز نگه دارید
چون لپ تاپ‌ها بیش تر با محیط و خصوصا دستها در تماس هستند خیلی زود کثیف میشوند و این عمر باعث کاهش طول عمر لپ تاپ میشود. برای همین همیشه سعی کنید لپ تاپ خود را تمیز نگه دارید زیرا باعث افزایش طول عمر لپ تاپ میشود.
همواره میتوانید برای تمیز کردن لپ تاپ از پارچه نخی مرطوب نمناک استفاده کنید و یا اینکه از محلول های تمیز کننده موجود در بازار که مخصوص همین کار هستند استفاده کنید؛ حتما برای تمیز کردن صفحه مانیتور (نمایش) لپ تاپ از پارچه نخی مرطوب استفاده شود .

 

از لپ تاپ در محیط مناسب استفاده کنید
برای استفاده از لپ تاپ بهتر است از یک سطح صاف و سخت استفاده کنید. لپ تاپ کامپیوتری بسیار جمع و جور و کوچک است که فضای خالی کمی بین قطعات با یکدیگر و با بدنه وجود دارد. بنابراین بیشتر گرمای تولید شده توسط این تجهیزات باید از زیر و اطراف بدنه لپ تاپ خارج شود. بنابراین اگر سطح زیر لپ تاپ صاف و سخت باشد. فضای کافی برای تهویه هوای گرم وجود دارد.

 

بعضی افراد عادت دارند با لپ تاپ در رختخواب کار کنند ولی با قرار دادن آن بر روی تشک نرم نه تنها همین مسیر محدود برای تهویه هوای گرم مسدود می شود بلکه خاصیت عایقی رختخواب سبب می شود سطح زیرین لپ تاپ شما به شدت گرم شود که این معضل می تواند صدمه جدی به لپ تاپ یا نوت بوک شما وارد کند.

 

نکته دیگر آنکه اگر با لپ تاپتان زیاد کار میکنید و مدام روی آن فشار می آورید باید از وسیله‌ای به نام کول پد (میز لپ تاپ) استفاده کنید. این وسیله دارای پایه هایی بالاتر از سطح زمین هستند و چندین خنک کننده ( فن ) همراه خود دارند که باعث خنک شدن و بهبود کار آیی لپ تاپ شما میشود. این دستگاه‌ها عمدتا از برق یو اس بی استفاده میکنند و به شدت کم مصرفند و خیلی کم از باتری استفاده می کنند.

 

همچنین خوردن و آشامیدن در اطراف لپ تاپ را ممنوع کنید یا آن را سر میز غذا نگذارید. تکه‌های غذا می تواند از میان کلیدهای صفحه کلید به داخل قطعات لپ تاپ نفوذ کند و یک لپ تاپ کثیف که تکه های غذا به داخل آن نفوذ کرده است محل مناسبی برای لانه کردن حشرات است. اگر نوشیدنی شما روی لپ تاپ بریزد به احتمال زیاد صدمه جدی خواهد دید. زیرا مایعات سبب بروز اتصالی در مادربرد، هارد دیسک، پرسسور و... می شود.

به این ترتیب از دست دادن اطلاعات و صدمه دائمی به قطعات مهم لپ تاپ خود را تجربه خواهید کرد که در اکثر مواقع هزینه تعمیر آن از خرید یک لپ تاپ نو گرانتر تمام می شود.

 

 تاچ پد, هارد دیسک

از فشار آوردن روی صفحه تاچ پد لپ تاپ خودداری کنید.

 

زیاد روی تاچ پد فشار نیاورید
یکی از عوامل مهم در طول عمر لپ تاپ و به خصوص همان تاچ پد این است که نباید زیاد روی آن فشار آورد زیرا همان طور که مشخص است تاچ پد یکی از نیازهای مهم هر لپ تاپ است خصوصا هنگامی که ماوس همراه نداشته باشید. به همین دلیل از فشار آوردن روی صفحه تاچ پد خودداری کنید و سعی کنید اگر از دکمه‌های آن استفاده می کنید آنها را به آرامی فشار دهید.

 

علاوه بر این اگر می خواهید لپ تاپ خود را جابه جا کنید باید همواره نکاتی را رعایت کنید در غیر این صورت لپ تاپ شما با آسیب های جدی مواجه می شود. چنانچه در داخل درایو خود سی دی یا دی وی دی دارید قبل از حمل لپ تاپ آنرا خارج کنید.

 

نوت بوک را خاموش کنید یکی از قسمتهای مهم و آسیب پذیر لپ تاپ هارد دیسک آن است که باید بسیار مراقبت شود به همین دلیل در لپ تاپ های جدید قابلیت HDD Protection تعبیه شده است. به طوری که اگر ضربه ای به لپ تاپ بخورد وقتی لپ تاپ روشن است، هارد را خاموش می کند تا از صدمه به آن جلوگیری کند.

 

لپ تاپ خود را از مواجه با گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان های شدید دور نگه دارید. هرگونه کابل و وسایل متصل به لپ تاپ مثل کابل شبکه ، سیم ماوس یا اسپیکر (بلند گو) را از لپ تاپ جدا کنید.

 

صفحه نمایش را به طور کامل ببندید طوری که در جای مخصوص به خودش قرار گیرد. بهتر است برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه که ممکن است لپ تاپ شما را تهدید کند از کیفهای مخصوص لپ تاپ استفاده کنید. لپ تاپ خود را از مواجه با گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان های شدید دور نگه دارید.

 

مواظب درایو لپ تاپ خود باشید
سعی کنید کمتر از رایتر لپ تاپ استفاده کنید یا اگر استفاده می کنید از سی دی و دی وی دی خش دار استفاده نکنید؛ چراکه باعث خرابی و آسیب دیدن به لنز درایو می شود. زمانی که از دی وی دی یا سی دی رایتر استفاده می کنید حتما لپ تاپ را به برق متصل کنید، زیرا رایترها جریان بسیار بالایی را از منبع تغذیه کشیده و اگر صرفا از باتری استفاده شود به آن آسیب می رساند، چون در این حالت باتری با سرعت زیادی شارژ خود را از دست می دهند.

 

حتی در حالتی که باتری کاملا شارژ نباشد ممکن است لپ تاپ خاموش شده و دیسک نوری شما بسوزد. به همین دلیل در لپ تاپ های مدرن امروزی اگر شارژ باتری کم باشد، لپ تاپ به طور خودکار درایو نوری را خاموش می کند.



:: موضوعات مرتبط: ، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 2:5


چگونه قفل کامپیوتر خود را از طریق اسمارت فون باز کنیم؟



 

تمام افراد دوست دارند تا پسورد را با یک چیز بهتر تعویض کنند. بسیار خوب، برای چنین کاری اغلب ما یک اسمارت فون و در برخی مواقع یک ساعت هوشمند داریم. پس پسورد را بی‌خیال شوید! از طریق این دستگاه‌ها می‌توانید قفل کامپیوتر خود را باز کرده و وارد آن شوید.

 

 باز کردن قفل مک, ترفندهای کامپیوتری

راههای افزایش امنیت کامپیوتر

 

باز کردن قفل مک توسط آی‌فون و یا اپل واچ
کاربران مک می‌توانند برای باز کردن قفل کامپیوتر خود از طریق آی‌فون و یا اپل واچ وارد عمل شوند و اپلیکیشن Knock یکی از برنامه‌هایی است که چنین قابلیتی را در اختیار کاربران مک قرار می‌دهد. این برنامه از بلوتوث برای ارتباط بین مک و آی‌فون یا اپل واچ استفاده می‌کند. شیوه کار این برنامه نیز بسیار ساده است. تنها کافی‌ست تا بر روی گوشی این برنامه را نصب کرده باشید و مراحل همگام سازی آن را با مک انجام دهید. اکنون برای باز کردن قفل گوشی،آن را از جیب خود خارج کنید. به همین سادگی، بدون اینکه حتی نیازی به روشن کردن صفحه گوشی باشد، قفل مک باز خواهد شد.

 

اپلیکیشن موبایل, ترفندهای کامپیوتری

راههای باز کردن قفل کامپیوتر از طریق اسمارت فون

 

البته همانطور که گفته شد این اپلیکیشن برای اپل واچ نیز منتشر شده است که قابلیت‌های امنیتی بهتری را ارایه می‌دهد. برای مثال اگر فردی ساعت شما را در دست داشته باشد، نمی‌تواند قفل مک را بازگشایی کند اما این درحالیست که اگر فرد دیگری آی‌فون شما را در دست داشته باشد قادر خواهد بود تا قفل مک شما را نیز باز کند (مگر اینکه اپلیکیشن Knock را غیرفعال کرده باشید).

 

ترفندهای کامپیوتری, اپلیکیشن موبایل

باز کردن قفل مک به صورت خودکار

 

Tether
Tether نام برنامه دیگری است که از بلوتوث برای ارتباطات خود بهره می‌برد. تنها بعد از نصب و هماهنگ کردن برنامه با مک، قادر خواهید بود تا از کنار مک خود در حالی که آی‌فون در دست شماست عبور کنید و به صورت خودکار قفل مک باز خواهد شد. البته این اقدام زمانی ممکن است که مدت زیادی از زمان قفل کردن و خاموش شدن صفحه گوشی نگذشته باشد.

 

این اپلیکیشن نیز یک نسخه برای اپل واچ دارد که در آن نیز شاهد برخی قابلیت‌های امنیتی هستیم. اگر شما نزدیک به مک در یک محیط باشید، مک به صورت اتوماتیک قفل گشایی خواهد شد. در خصوص این اپلیکیشن نیز اگر فردی گوشی شما را در دست داشته باشد، می‌تواند قفل مک‌تان را باز کند اما از طریق اپل واچ این چنین نیست.

 

  شکستن قفل کامپیوتر, ترفندهای کامپیوتری

باز کردن قفل یک کامپیوتر ویندوزی توسط اسمارت فون

 

MacID
برنامه دیگری که می‌تواند شما را از پسورد رهایی بخشد، MacID نام دارد که کمی نسبت به برنامه‌های پیشین متفاوت است. در کنار اینکه برنامه مذکور می‌تواند به صورت اتوماتیک قفل مک شما را بازگشایی کند، کاربران این امکان را نیز دارند تا از طریق آی‌فون قفل مک را به صورت دستی باز کنند. بدین صورت که شما می‌توانید با لمس کردن سنسور اثر انگشت و تشخیص هویت، قفل مک را باز کنید.

 

همانند اپلیکیشن‌های بالا، این برنامه نیز دارای یک نسخه برای اپل واچ است ولی برخلاف اپلیکیشن‌هایی که در بالا معرفی شدند، دیگر در این برنامه حتی اگر کسی آی‌فون شما را نیز در دست داشته باشد، قادر نخواهد بود تا قفل مک‌تان را باز کند. پس اگر شما یک پسورد سخت و طولانی را بر روی مک خود قرار داده‌اید، استفاده از سنسور اثر انگشت می‌تواند راه بسیار سریع‌تری برای دسترسی به مک باشد.

 

باز کردن قفل ویندوز توسط اسمارت فون اندرویدی
شاید باز کردن قفل یک کامپیوتر ویندوزی توسط اسمارت فون، به اندازه در مک جالب و کاربردی نباشد، زیرا اپلیکیشن‌های چندان خوبی در این زمینه وجود ندارند و شاید بتوان برنامه BTProximity را یک از بهترین‌ها دانست که گفته می‌شود دیگر توسعه نخواهد یافت (البته کاربران قادر هستند تا از آخرین نسخه آن استفاده کنند).

 

شاید اپلیکیشن‌هایی نظیر EventGhost برای ویندوز و یا AutoRemote برای کنترل ویندوز از طریق اسمارت فون به دردتان بخورد. از طریق برنامه Tasker نیز می‌توانید قابلیت‌های مشابهی را تجربه کنید.

 

باز کردن قفل مک توسط اسمارت فون اندرویدی و هر دستگاه بلوتوثی دیگر
اگر شما دارای یک مک و موبایلی با قابلیت اتصال به بلوتوث هستید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده کنید. این نوع برنامه‌ها بدین شکل کار می‌کنند که شما می‌بایست در ابتدا دستگاه‌ها را به یکدیگر بشناسانید و بعد از آن اگر دستگاه بلوتوثی شما نزدیک به مک باشد، از طریق آن قادر خواهید بود تا قفل مک را باز کنید.



:: موضوعات مرتبط: ، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 2:5


چگونه کیفیت عکس خود را در فتوشاپ بهتر کنیم



 

این یک معجزه نیست، اما نکته هایی که در اینجا ارائه می شود می تواند کیفیت یک تصویر را برای بزرگ کردن بهتر کند حتی اگر عکس اصلی رزولوشن کمی داشته باشد. این کار بسیار ساده و راحت است. خوب چرا معطل هستید همین الان فتوشاپ خودتان را اجرا کنید و این مراحل را اجرا کنید.

 

البته می دانید که جزییاتی از تصویر که از بین رفته است قابل بازیابی نیست. چون پیکسل هایی که حذف شده اند دیگر در اختیار ما نیستند که بخواهیم روی آنها کار کنیم اما می توانیم کاری کنیم که این عکس ها بهتر به نظر برسند به بهترین شکل ممکن رزولوشن یک عکس با رزلوشن پایین را بالا ببریم.


بهترین راه برای بزرگ کردن تصویر

 

فتوشاپ, رزولوشن عکس

بالا بردن کیفیت عکس

 

عکسی که در بالا مشاهده می کنید رزولوشن فوق العاده پایینی دارد ابعاد این تصویر فقط 150 در 165 پیکسل است.با این ابعاد نمی توان استفاده چندانی از تصویر کرد حال اجازه دهید کیفیت را با بزرگ کردن تصویر بیشتر کنیم

 

فتوشاپ, رزولوشن عکس

 

خوب تصویر را که قبلاً در فتوشاپ باز کرده اید حال در حالیکه تصویر شما انتخاب شده است از منوی بالایی روی Image کلیک کنید Image Size را انتخاب کنید باید پنجره زیر در برابر شما باز شود.

 

بزرگ کردن عکس, آموزش فتوشاپ

افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

 

همانطور که در شکل می بینید در زیر resample Image باید گزینه Bicubic Smother را انتخاب کنید به صورت پیش فرض این گزینه فعال نخواهد بود و معمولاً گزینه Bicubic فعال است.

 

حال ابعاد تصویر را در این پنجره به 544 در 605 تغییر می دهیم حاصل مانند زیر خواهد بود فقط گزینه Bicubic Smother تفاوت بسیاری در نتیجه نهایی خواهد داشت و سبب می شود تصویر حالت ملایم و نرم تری داشته باشد تا گوشه های تیز و مربع شکل.

 

فتوشاپ, رزولوشن عکس

 

حال باید روی جزییات کار کنیم تا تصویر باز هم بهتر به نظر بیاید برای این منظور از Lab Color استفاده می کنیم و در حالیکه عکس شما انتخاب شده است از منوی بالایی این مسیر را طی کنید.

Image>> Mode >> Lab Color

 

حال باید اطمینان حاصل کنید که پنجره مربوط به channels باز است در غیر این صورت کافیست از منو این مسیر را انتخاب نمایید:

Window>> Channels

 

در پنجره Channels باید روی تصویر چشم که کنار کانال های a و b هستند کلیک کنید تا دیده نشوند و فقط کانال Lightness قابل دیدن باشد مانند شکل زیر:

 

فتوشاپ, رزولوشن عکس

آموزش ترفندهای فتوشاپ

 

اکنون در حالیکه کانال Lightness انتخاب شده است مانند شکل زیر از منو روی Filters کلیک کنید و سپس قسمت Sharpen گزینه Smart Sharpen را انتخاب نمایید.

 

ترفندهای فتوشاپ, افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

 

پنجره زیر باز خواهد شد که با انجام تنظیمات لازم می توانید وضوح تصویر را بیشتر کنید و آن حالت ماتی که هنگام بزرگ شدن تصویر ایجاد می شد را کمتر کنید.

 

فتوشاپ, رزولوشن عکس

 

بنده با توجه به ابعاد و تصاویری که در عکس وجود دارد این عداد و تنظیمات را انتخاب کردم و شما برای عکس خود باید تنظیمات مخصوص آن را پیدا کنید برای این منظور کافیست تیک preview را بردارید و دوباره قرار دهید تا تفاوت را در تصویر اصلی ببینید.

 

حال می توانید کانال های b و a را نمایان کنید همچنین می توانید تصویر خود را به مود RGB بازگردانید البته در نتیجه اصلی تفاوت قابل لمسی مشاهده نخواهید کرد.

 

آموزش فتوشاپ, روتوش عکس

 

و تصویر نهایی را در شکل بالا می بینید. البته تصویری عالی برای پرینت گرفتن نیست اما در مقایسه با تصویر کوچکی که در ابتدا داشتیم کیفیت به مراتب بالاتری دارد.



:: موضوعات مرتبط: ، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 2:3


کاخ خورشید در دوره قاجار
خراسان رضوی ، شهرستان کلات نادر



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 2:0


نوجوانی فریدون فروغی



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:59


اخذ سر دوشی سال1347


:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:59


دكتر محمد مصدق در دادگاه نظامی


:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:59


مقامات مملكتی در انتظار ورود رضاشاه جهت بازدید وی از ساختمان جدیدالتأسیس بانك ملی ایران در خیابان فردوسی در سال 1314


:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:59


مظفرالدین شاه قاجار در اروپا به هنگام بازدید از یک عکاسی



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:58


دیداردختران یکی ازدبیرستان های تبریزبازنده یاداستادشهریار



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:58


دوستعلی‌خان معیرالممالک به اتفاق ملیجک و جمعی از خواجه‌ها و غلام‌بچه‌ها در کنار کیسه‌های پول دیوانخانه به هنگام انتقال به خزانه دولتی
منبع:موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:58


بنیانگذار علوم زنان، از برده‌های آفریقایی برای آزمایش استفاده می‌کرد

در دهه 1840، «ماریون سیمز» که از او به عنوان بنیانگذار علوم زنان یاد می‌شود آزمایش‌هایی در زمینه جراحی بر روی زنان برده آفریقایی، بدون بیهوشی انجام داد. این زنها اغلب به خاطر عفونت‌هایی که بعد از این آزمایش‌ها به آنها مبتلا می‌شدند فوت می‌شدند. (نقل از کتاب «وقتی پزشکان می‌کشند»، نوشته پرپر و سینا)



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:58


پرواز حُجّاج ایرانی با هواپیمایی پان‌امریکن در سال ۱۳۵۳



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:57


آتش نشانی آبادان - اوایل دهه ۱۳۴۰



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:57


میدان نقش جهان سال 1345


:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:57


احمد شاه قاجار به اتفاق رضاشاه سردارسپه پس از بازگشت از سفر اروپا



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:57


هرگز این تصویر در کتاب های تاریخ را ندیدیم!
اعتراضات بورژوایی.زن جامائیکایی مبارزه با پلیس..1909
احتمالا امریکا



:: موضوعات مرتبط: عکاسباشی، ،

نوشته شده توسط مهدی افشارزاده در سه شنبه 13 مرداد 1394

و ساعت 1:56



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by mahdiiyar ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




این وبلاگ صرفا جهت راهنمایی،مشاوره و اطلاع رسانی ساخته شده است.آشنایی با قوانین پناهندگی زیر نظرسازمان ملل




دلنوشته
گوناگون
جملات ادبی
عکاسباشی
کاتاتونیک
زندگی زیباست
جملات و عکس نوشته های الهام بخش و زیبا برای زندگی
پاراگراف کتاب
اشعار
احمد شاملو
حكيم عمر خيام نيشابوري
سید محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار)
پروین اعتصامی
قیصر امین پور
فریدون مشیری
ایران همیشه سبز
تونل زمان
فوتبال یعنی
ستاد مبارزه با چرندیات
به سوی دموکراسی
رگا
هیچ
مهدیاریسم
یک کلام حرف حساب
سبک زندگی
آلزایمر
کپشن خاص
کاف
دیالیکت




مهدی افشارزاده




آیا حذف اکانت مشکل ریپورت را حل می کند؟
اینستاگرام؛ چگونه فالوور بیشتری جذب کنیم؟
چرا «فاطما گل» این قدر پرطرفدار است؟
ربات های تلگرامی که شما را همه فن حریف می کند+ آموزش
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تریبون تنهایی من و آدرس mahdiiyar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












تنهایی , جملات زیبا , اس ام اس های عاشقانه , جملات عاشقانه , عکس , خیانت , عاشقانه , طبیعت , منظره , بوسه , بغل , رومانتیک , جملات زیبا,اس ام اس های عاشقانه,جملات عاشقانه , عاشقی , دلنوشته ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 260
بازدید کل : 46507
تعداد مطالب : 1223
تعداد نظرات : 232
تعداد آنلاین : 1